torsdag 1 november 2012

Ingen tid att förlora

Lika bra att ta tag i problemen direkt. Det är ju tyvärr så trist att det inte finns några mirakelkurer som gör oss vältränade över natten. Men det fins bättre och sämre alternativ, och det går att vara mer eller mindre fokuserad. Jag gillar att ge allt och jag gillar fokusperioder, framförallt i början av nya projekt. Då har jag alltid extra energi och mer lust... så varför inte utnyttja det!!?

Kickstarta i punktform

  • Bestäm dig!
  • Rensa ut skåpen om du vet med dig att du har svårt att hålla dig borta från onyttigheter. 
  • Planera! Planera måltider och boka in när du ska träna.
  • Gör en lista där du får bocka av varje dag du har klarat av. 
  • Räkna kalorier och var stenhård! Väg allt på köksvåg innan du stoppar det i munnen.
  • Våga ge allt under träningspassen! Du ska svettas!
  • Rör på dig så fort du får chansen! 

Jag kommer att försöka äta mellan 1300-1500 kcal per dag. Beroende på hur hungrig jag är och hur mycket jag tränar. Jag vet att jag brukar får bättre resultat om jag äter mer protein och färre snabba kolhydrater, så det kommer jag att tänka på när jag planerar mina måltider. I korta drag kommer jag att försöka träna hårt 4 gånger i veckan och de resterande 3 dagarna kommer jag som minimum att gå 60 min. Min vardag tillåter inte att jag avsätter mer tid för träning, så detta är det bästa jag kan lova mig själv. Allt annat blir bonus! 

Mitt mål med kickstarten är att påbörja nya vanor, och bli av med några extra kilon. Att minska 3-4 kg anser jag är en rimlig målsättning. 
Jag ska mäta omkretsen på byst, midja, rumpa, lår och överarm med. Det är alltid bra att ha olika sätt att mäta resultat på eftersom vågen kan vara rätt opålitlig. Jag ska presentera siffror här när jag mätt klart.


Jag kan inte ha något hemma, för jag går och rycker i skåpen. Först tittar jag bara. Sedan inbillar jag mig att jag kan ta bara en liten bit. Sedan tänker jag att två små bitar jan ju inte skada... och sedan är det kört. Typiskt dålig tajming att min man bakade två sorters småkakor igår.... dessa står alltså nu och ser supergoda ut i vårt kök. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar