onsdag 7 november 2012

Kalorirapport


Ligger på en massa minus idag! Har svettats bort nästan 1100 kcal under dagen:) Känns bra, jag har hunnit fylla på med bra energi under dagen.

Ett kaloriunderskott på 1000 kcal/dag ger en viktminskning på 1 kg/vecka, eftersom kg fett motsvarar ca 7000 kcal. Då är det, som tur är;), inte meningen att alla dessa kalorier måste tränas bort. Jag äter ca 2200 kcal i vanliga fall, och det är den nivån som ekvationen utgår ifrån. Fortsätter jag i detta tempo skulle jag alltså gå ner 2 kg/vecka, "by the book". Jag vet ju att jag brukar samla på mig mycket vätska olika tidpunkter varje månad så det gäller att inte fokusera allt för mycket på vågen. Bara att fortsätta kämpa! Resultaten kommer! Det vet jag!

Ett av mina mellanmål idag! Ett annat blev en halv avocado:)




Här är min totala kalorimängd idag, Kan lätt missuppfattas eftersom jag tränat två gånger. Men jag har ätit i alla fall 1300 kcal, se nedan!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar