fredag 2 november 2012

Kaloriutmaning

Gårdagen gick bra!
1443 kcal fick jag i mig igår, så jag klarade precis mitt mål på max 1500/dag. Egentligen vill jag försöka ligga närmre 1300 kcal, men vi fick oväntat besök igår se det fick bli ett extra eftermiddagsmellanmål.

Att klara kalorinivån idag blir en stor utmaning. Vi får nämligen gäster i kväll! En hel hög med vänner ramlar in vid 19-tiden. Fördelen är ju att jag kan påverka kvällens meny, men ändå....

Bra saker att ta det lugnt med, helst klara mig utan:

  • Alkohol
  • Alla former av snacks
  • Extra tilltugg till maten, som tex bröd och ostar, dressing
  • Flytande kcal, så jag ska inte ersätta alkoholen med läsk tex. 


Jag kommer försöka hålla igen lite under dagen idag, så att jag får lite extra kcal kvar till kvällen. Dagen är rätt fullspäckad eftersom en av vännerna kom redan i gå, den oväntade gästen! Men hinner jag ska jag försöka smita ut på en löprunda någon gång under eftermiddagen!



Resultat från Shape Up igår. Jag är supermotiverad, jag ska klara mig lika bra idag! Jag har tidigare använt Viktklubb, som jag tycker är helt ok. Men det är så smidigt med ShapeUp-appen i mobilen. Rekommenderas! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar