söndag 4 november 2012

Söndagsfrukost

Jag är världens vanemänniska när det kommer till frukost. Jag har i princip två möjliga alternativ att skulle kunna starta dagen med, om det inte vore så att mina val är förutbestämda (av mig) och säsongsberoende.

Sommar-, vår- och höst-frukosten består av 2 dl yoghurt/ eller filmjölk när jag vill slå på stort!;)
Vinterfrukosten innebär att jag äter fiberhavregrynsgröt, kokt på lättmjölk.

Oavsett om det blir yoghurt eller gröt så hackar jag i ett halft äpple och river gärna i färsk ingefära om jag har tid. Sedan öser jag på med kanel! Jag får alltid i mig minst en kopp kaffe med mjölk... och under mina bra dagar hinner jag med ett ägg med kaviar också!

Nu är det lite i en övergångsperiod... men i morse blev det ändå yoghurt. Observera grapefrukten, den hör till ovanligheterna och skulle inte ligga på tallriken om det var en vardagsmomrgon!;)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar