lördag 3 november 2012

Viktminskning, har jag verkligen tid med det!?


Jag har verkligen mycket att plugga nu, skriver uppsats parallellt med vanliga studier. Dessutom har jag middagar och aktiviteter inbokade varje helg. Vilket naturligtvis försvårar kickstarten en aning. I mina svagare stunder börjar jag ibland undra varför jag väljer att kickstarta just nu, när jag har så fullt upp på med annat och knappt tid till träning!? 

Men så samlar jag mig. För såhär är det ju alltid.... detta är ju mitt liv! Det ser ut just precis såhär.
Det är så enkelt, och ibland lockande, att fastna i en spiral av ursäkter och förklaringar till varför jag inte ska ta tag i vikten just idag, just precis nu. Men finner jag inte tid till att ta tag i mig själv nu, så kommer jag aldrig göra det... problemet blir ju inte lättare i morgon- bokstavligt talat!:) 

Tiden går ju ändå!
Och jag vill inte ångra i morgon att jag inte började idag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar